Antigua en haar charmes - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Cleo - WaarBenJij.nu Antigua en haar charmes - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Cleo - WaarBenJij.nu

Antigua en haar charmes

Door: Cleo

Blijf op de hoogte en volg Cleo

22 Februari 2012 | Guatemala, Antigua

Lieve allemaal!

Het gaat nog steeds goed hier. Inmiddels zit in in mijn derde weekje Spaanse les. ´s Ochtends gaat het goed, maar omdat ik ´s middags alleen maar Engels of Nederlands praat ben ik er al snel weer uit en moet ik de dag daarna weer een beetje opnieuw beginnen. Maar een broodje bestellen en een reisje boeken in het Spaans lukt me al aardig. Vandaag heb ik op school gevraagd of ik zou kunnen werken voor een project in de middag waarbij ik Spaans moet praten en de mensen hier een beetje kan helpen. Morgen hoor ik daar meer over, dus hopelijk ga ik vanaf maandag 2 weken werken in de middag en dus ook meer Spaans praten. En anders moet ik maar genoegen nemen met: Me llamo Cleo y soy de Holanda...

Thuis en met de mensen om me heen gaat het ook goed. Er zijn wat verschillende groepen die allemaal op een of andere manier ook wel weer door elkaar lopen, dus dat is gezellig. Ik heb niet echt een beste maatje hier maar genoeg leuke mensen om me heen om me hier te vermaken! Mijn huisgenoot Sam begin ik iets minder leuk te vinden. Ik ging in het begin heel veel met hem om, maar hij doet nu helemaal zijn eigen ding zonder mij daarbij te betrekken. Ik ga nog wel met hem om, omdat het mijn huisgenoot is en hij ook naar dezelfde barren gaat, maar hij doet om een of andere reden gewoon niet aardig. Haha, geen idee waarom ik dit opschrijf eigenlijk. Edel, mijn andere huisgenoot is daarentegen echt een leukerd. Dus met hem heb ik het in ieder geval gezellig (gelukkig maar want de rest van mijn huisgenoten zijn een beetje suffe oude mensen!!! Kijk, je hebt leuke oude mensen! En suffe oude mensen, dus voel je vooral niet aangesproken als je al wat ouder bent ;)!), maar hij werkt veel en is altijd bezig en weg, dus misschien is het wel goed dat ik straks ook ergens ga werken in de middagen en lekker mijn eigen ding doe! Dan zijn er nog wat andere Belgische meisjes met wie ik wel veel op pad ga en wat canadezen en amerikanen. Dus wel een leuk mengelmoesje van landen!

Inmiddels begin ik ook al een beetje te denken aan mijn volgende bestemming (na Guatemala). Stiekem hoef ik ook niet veel langer te blijven hier in Antigua dan de 5 weken die ik hier heb, en er zijn zoveel mooie plekken hier dus genoeg keus, maar dat maakt het voor mij als twijfelkont ook lekker ingewikkeld. In ieder geval heb ik er wel vertrouwen in dat het hoe dan ook mooi en bijzonder gaat worden! (Ik zit te denken aan Nicaragua, Belize, Costa Rica en Panama)

Maar voordat ik alweer te ver vooruit ga denken zal ik jullie eerst eens vertellen waarom ik ook gewoon erg geniet van Antigua.
Zoals ik in mijn vorige bericht al vertelde zou ik naar dat dorpje gaan voor die mooie laarzen. Dat is uiteindelijk niet doorgegaan, omdat er geen animo voor was. In plaats daarvan ben ik naar het beroemde uitkijkpunt "Cerro de la Cruz" in Antigua geweest. Een kleine wandeling van 10 minuten omhoog naar een uitkijkpunt over Antigua met een kruis, wat wat mij betreft niet heel veel voorstelde, maar het was de moeite waard om te doen.

Donderdag ben ik met degene die alle activiteiten op school organiseert door Antigua gaan wandelen. Een kleine tour langs 3 ruïnes hier. Deze citytour was erg mooi en goed voor mijn Spaans omdat ik alleen maar Spaans heb gepraat de hele middag.

Verder heb ik vorige week lekker gesport (ik heb een sportschool in de buurt en heb ook al een salsales gehad en een tae bo les) en leuke feestjes gehad. Zo ben ik vrijdag naar een gemaskerd bal geweest. Ik had een prachtige lange rode jurk op de kop weten te tikken op de tweede hands markt voor maar €5! Het bal was in een van de ruïnes hier in Antigua wat het extra sfeervol en stijlvol maakte. Maar wat we niet hadden verwacht was dat we bij aankomst over de ¨rode loper¨ in de tuin moesten lopen, met aan beide zijden mannen in een heel oud "hofkostuum" met trompetten die onze aankondiging verzorgden. Bij binnenkomst werden onze namen omgeroepen gevolgd door trompetmuziek. WAUW alsof we echt even in de Middeleeuwen leefden! Het feest zelf was vrij rustig en zonder muziek, waardoor we het er niet lang hebben volgehouden. Maar we hebben er zeker een bijzondere avond gehad.

Afgelopen zaterdag zijn we naar de Earth Lodge geweest. Een hostel in een oude avocadofarm. Een heel hippieachtig idyllisch plekje in de bergen achter Antigua, met uitzicht over de drie vulkanen hier en over Antigua. Een plekje om letterlijk helemaal tot rust te komen en te genieten van een boek, spelletjes spelen, in een hangmat liggen of gewoon zitten en kijken naar het prachtige uitzicht. We waren met 4 jongens en 6 meisjes en bezetten dan ook met z´n allen de dorm die geplaatst was op een groot grasveld vlak naast de lodge. Zondag speelde er een liveband en was er een barbecue waarna we voldaan begonnen onze spannende terugrit achterin een soort truk (gewoon een open achterbak) naar Antigua.

Maandagavond was er een pastanight in bar "Por Que No" waar ik samen met Andrew (een schoolgenootje uit Amerika) 3 pasta´s heb gekookt voor zo'n 20 man. Erg lekker en gezellig!

Gister ben ik met de Belgische meisjes de vulkaan Pacaya vlakbij Antigua en GuatemalaCity gaan beklimmen. Na een niet zo´n boeiende wandeling door het boos omhoog kwamen we uit op een grote vlakte met opnieuw een prachtig uitzicht over de andere drie vulkanen hier in de buurt, Guatemala City en de wolken (we zaten er namelijk boven) Wauw, dat was echt prachtig. Helaas konden we niet tot de top klimmen door de uitbarsting van vorig jaar. Maar we hebben wel marshmellows kunnen opwarmen boven de warmtebronnen van deze vulkaan. Leuke ervaring!

Vandaag en morgen doe ik het even rustig aan, maar ik verheug me al op dit weekend. Ik ga namelijk met Andrew (diezelfde jongen met wie ik pasta´s heb gekookt)naar Cemuc Champey bij Coban, waar je prachtige watervallen en grotten hebt en waar we zullen slapen in Zephyr Lodge in Lancuin, wat een unieke ervaring schijnt te zien!

Dus meer mooie verhalen in petto als het goed is!

Hasta luego!

  • 22 Februari 2012 - 22:11

    Hagar:

    wauwauwauw nice! ik ga je morgen heel erg terugmailen!

  • 22 Februari 2012 - 22:56

    Jan Michiel:

    Heerlijk Cleo, wat een belevenissen en indrukken. Hier nog steeds koud en nu regenachtig:-( Maar het wordt zachter. Nog veel plezier daar.

  • 23 Februari 2012 - 09:13

    Miep!:

    Wow Kees wat een leuke verhalen allemaal. Leuk van die kleine tripjes en lekker wandelingen maken.
    Heel veel plezier en succes met je Spaans!

    Besos van B52!

  • 23 Februari 2012 - 10:01

    Lies Fennis:

    Ze klinken goed, de verhalen. Ik hoop voor je dat het project in de midadg door gaat. Is weer wat anders, dwingt je tot Spaans praten en werken. Veel ontdekkingen en ervaringen. Daar doe het voor. Kus

  • 23 Februari 2012 - 10:54

    Margot:

    lieve Cleo,
    klinkt goed al die verhalen en belevenissen! Leuk om steeds te lezen hoe het je vergaat!
    Heel veel plezier nog!


  • 29 Februari 2012 - 19:56

    Eten Met Je Moeder:

    Hoi Cleo, uit eten met je moeder. Zoals altijd te lang geleden...rara...
    Liefs van ons xxR

  • 07 Maart 2012 - 14:09

    Maaike:

    Olá Cleo,
    Eindelijk even wat reisverslagen van je kunnen lezen en de foto's gezien. (ben nu ruim een week terug uit Mozambique) Ziet er goed uit, volgens mij vermaak jij je wel. Ik hoop dat je projectje in de middag door is gegaan. Mijn ervaring is dat je alléén maar Spaans (in mijn geval Portugees) moet spreken, dat werkt het best. Als studenten spraken we onderling óok Portugees met elkaar ipv Engels. Dat werkt ook goed
    Succes daar en nog veel plezier.Geniet er van!
    besos, Maaike

  • 11 Maart 2012 - 09:41

    Tom:

    En nu alleen nog spaans sprekenden om je heen he -:). We verwachten je wel vloeiend terug. Veel plezier op de rondreis. Leuk om even te Skypen gisteren.

    Txx

  • 11 Maart 2012 - 11:15

    Adrienne:

    Leuk, je verhalen te lezen. Prachtige jurk! veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cleo

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 13154

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 26 April 2012

Reizen door Midden-Amerika

Landen bezocht: