Granada, Montezuma, Santa Teresa en NYC - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Cleo - WaarBenJij.nu Granada, Montezuma, Santa Teresa en NYC - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Cleo - WaarBenJij.nu

Granada, Montezuma, Santa Teresa en NYC

Door: Cleo

Blijf op de hoogte en volg Cleo

06 Mei 2012 | Nederland, Zwolle

Brrrrrrrr wat is het koud hier, in Zwolle, of all places! Helaas kan ik vandaag niet meer invullen dat ik dit bericht schrijf vanuit een of ander idyllisch dorpje aan zee. En ookal vind ik dat ik tegenover jullie thuisblijvers eigenlijk niet mag klagen na 3 maanden te zijn weggeweest, moet ik toch even kwijt dat ik stiekem nog best graag daar had willen zijn! Ik zat overduidelijk op het toppunt en dat had ik graag nog even willen rekken. Al is weggaan als het nog leuk is altijd goed voor de mooiste herinneringen! Hiervan wil ik dan ook graag nog even mijn laatste met jullie delen, te beginnen met Granada.

In Granada heb ik me vier dagen lang alleen vermaakt. Ik was wat ziekjes en moest ook nog eens naar het ziekenhuis om een diepe splinter te laten wegsnijden, dus was niet bepaald in de mood om nieuwe mensen te ontmoeten. Maar eigenlijk beviel mij dat zeer goed. Een leuke gewaarwording ook dat ik me realiseerde dat ik al een hele tijd niet meer had gepraat. Ik heb me die vier dagen vermaakt met leuke wandelingetjes door deze mooie kleurrijke stad, waarin ik kerkjes, musea (o.a. het chocomuseum waar ik de lekkerste brownie ever heb gegeten) en leuke straatjes heb kunnen bewonderen.
Daarnaast heb ik elke avond genoten van een heerlijk Nicaraguaans maaltje, heb ik mijn laatste souvenirs ingeslagen en heb ik nog wat sunbathing gedaan aan een mooi kratermeer, met water op een heerlijke temperatuur.

Vanuit Granada ben ik in één keer doorgegaan naar Costa Rica. Na een dag in de bus kwam ik eindelijk aan in Santa Teresa/Monteverde, een wat hoger gelegen gebied in de jungle. In de bus had ik een aardig meisje Sidney ontmoet, met wie ik samen naar een leuk hostel ging, waar Lilies, Roos en Gina ook weer waren! Leuk om die nog even te zien, helaas in vogelvlucht want zij vertrokken de dag daarna alweer naar de volgende bestemming. Monteverde is trouwens verder geen bijzonder stadje, maar staat bekend om de ziplines in de jungle, en die kon ik natuurlijk ook niet missen! Als een tarzan en superman, vastgehaakt aan een kabelbaan, door en over de jungle heen. Wooooohoooooo!!!

De dag daarna snel door naar Santa Teresa, aan de Pacifische kust van Costa Rica, waar Sebastian zat, dus kon ik hem ook nog even zien in m'n laatste week. Uiteindelijk heb ik daar van zaterdag t/m woensdag gezeten. Mijn dagbesteding bestond uit, pannenkoekenbakken, in de hangmat liggen, boekje lezen, naar het strand lopen met een surfplank onder de arm, muziekjes luisteren, nadenken over het avondeten, koken en naar de supermarkt lopen, zo'n 3x per dag. Ultiem relaxen dus!! Ik zat daar trouwens in een heel leuk hostel met een prachtige grote keuken, waardoor koken met 7 mensen echt een feestje was. Ik heb daar dan ook nog veel leuke mensen ontmoet en daardoor mijn reis door Midden-Amerika mooi kunnen afsluiten!

Donderdag vertrok ik naar de stad Alajuela (San José), waar ik de dag daarna al om 4.00 vertrok om mijn vlucht te halen.

OP NAAR NYC, OP NAAR PAPA!
Rond 20.00 kwam ik aan in het hotel, waar papa aan de bar zat te wachten. Het mooie was alleen dat het eerste moment dat we elkaar zagen, ik al in de glazen lift was gestapt waardoor we alleen maar konden zwaaien en niet konden knuffelen.
Deze eerste avond was meteen feest voor mij, want mijn huisgenootje uit Utrecht (die nu een half jaar in NYC woont) kwam me halen om naar een mooie club te gaan. Heerlijk om weer eens fancy gekleed te gaan met hoge hakken aan. In de club draaide een bekende dj en hebben we heerlijk een avondje gefeest. (Papa thuisgelaten uiteraard ;)..)
De rest van de week hebben papa en ik veel gezien en gedaan. We wisten een mooie balans te creëren tussen cultureel, wandelen, metro, binnen, buiten, rusten en shoppen (dit laatste deed ik eigenlijk alleen terwijl papa in een cafétje zat of al in bed lag terwijl ik me met mijn huisgenoot nog tot 1.00 kon vermaken in deze grote H&M-achtige winkel op Times Square). Een prachtige week! Ik zal jullie dan ook even in sneltrein meenemen door onze reis in NYC, voordat ik dit laatste bericht helaas moet afsluiten.

Dag1: Mooi weer, Grand Central (een prachtig station!), Empire Statebilding, Wendy's Hamburger, Ground Zero, Financial District, Wall Street, geshopt: Met papa! in Soho, China Town, waar we mijn huisgenootje Lydwien weer zagen, Peking Duck eten in de Peking Duck, papa naar bed, shoppen op Times Square met Lydwien.

Dag 2: Regen, kou en regen, dus: Op bezoek bij de VN, met Lydwien als onze gids, een kijkje nemen bij de Algemene Vergadering en de Veiligheidsraad, genieten van sculpturer John Chamberlain in t Guggenheimmuseum, borrelen in het hotel, Musical CHICAGO!

Dag 3: Public library, metro naar Brooklyn, gewandeld door Brooklyn, Vietnamees gegeten, aan t water gezeten, over de Brooklyn Bridge gewandeld, terug naar Soho, uit eten bij een leuk klein restaurantje, op jacht naar de lekkerste CheeseCake met papa en Lydwien, papa naar bed: borrelen met Lydwien.

Dag 4: Staten Island Ferry voor Statue of Liberty (van een afstandje), Meat District, wandelen over de High Line, lekker geluncht in de Chelcea Market, papa helemaal gelukkig bij het zien van het Chelcea Hotel, Rockafeller Plaza, Musical: JERSEY BOYS! Wat een feest! Swingend en meezingend zaten we op onze stoeltjes! Een aanrader voor iedereen!!!

Dag 5: Laatste dagje, zonnetje! Wandelen door Central Park, oog in oog met de dinosaurussen in het Museum of National History, Lunchen in Briant Park, papa richting hotel: Nog 1x shoppen in m'n eentje!!! Op naar het vliegveld, naar Nederland, Amsterdam, naar huis. Voldaan maar enigzins met een wee gevoel stapte ik samen met papa het vliegtuig in, wat gelukkig al snel werd weggenomen toen daar op Schilhol de allerbeste opa en oma en mijn 2 lieve clubgenootjes Sanne en Sanne me stonden op te wachten met CHAMPAGNE!

Welcome home en tot het volgende reisdagboek!


  • 06 Mei 2012 - 13:05

    Lies Fennis:

    Lieve Cleo, een prachtige afsluiting van een bijzondere periode. Ik heb al je verhalen met heel veel plezier en bewondering gelezen. En nu zie ik je straks in Zwolle en vieren we dat je inmiddels 23 bent. Dikke kus.

  • 06 Mei 2012 - 20:04

    Mam:

    Lieve schat, het was weer een feest om je te volgen! Hoe leuk het ook is om je weer " thuis'' te hebben, ik zal je reisverslagen missen.Ben trots op je!! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cleo

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1582
Totaal aantal bezoekers 13158

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 26 April 2012

Reizen door Midden-Amerika

Landen bezocht: