Duiken!!!!! - Reisverslag uit Utila, Honduras van Cleo - WaarBenJij.nu Duiken!!!!! - Reisverslag uit Utila, Honduras van Cleo - WaarBenJij.nu

Duiken!!!!!

Door: Cleo

Blijf op de hoogte en volg Cleo

25 Maart 2012 | Honduras, Utila

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah de tijd gaat veel te snel! Wie kan de tijd even stilzetten?

Ik zit inmiddels al bijna 2 weken "vast" op een eiland (Utila), waar ik van plan was maar 5 dagen te blijven. Maar een goed teken, want dat betekent dat ik het naar mijn zin heb! Al wilde ik vanmorgen met twee andere de ferry pakken om 6.00 's ochtends, maar die hebben we niet gehaald. Morgen 2e ronde!

Maar eerst even terug naar Flores (waar ik die prachtige Mayatempels heb bezocht.) De dag daarna was het weer een vroegertje om de bus richting La Ceiba te pakken, de plaats waar de ferry richting Bay Islands vertrekt (waar Utila er een van is). Na een aantal keer overstappen, een grensovergang en veel uren wachten op busstations was ik veilig en wel aangekomen in dit lugubere stadje, donker en niet bepaald een plek waar je alleen rond wilt lopen 's avonds. Het hotel wat ik van te voren had geboekt zag er net zo crappy uit, maar ben er wel goed verzorgd en ben de dag daarna netjes afgezet bij de ferryplace. Deze ochtend heb ik Heather ontmoet, een Canadees meisje met wie ik uiteindelijk de afgelopen 11 dagen heb rondgehangen hier op het eiland.

Het eiland, Utila is een van de beste en goedkoopste plekken hier in Centraal Amerika om je duikbrevet te halen. Die kans wilde ik natuurlijk niet laten lopen dus ben met Heather terecht gekomen bij duikschool Under Water Vision waar we echt een fantastische tijd hebben gehad. De duikschool + hostel ligt aan zee, en dit is de enige plek waar je bij je hostel een soort strandje hebt. Verder is er een grote steiger waar we elke avond chillen en zijn er veel chille mensen in het hostel. Deze week heb ik ook Lilies ontmoet, een Nederlands meisje, onze kamergenoot en mijn duikbuddy. Samen met haar en Heather hebben we in 3 dagen onze Open Water Diving gehaald. Heel leuk om te doen en erg mooi wat er daar onder water gebeurt! Een mooi koraalrif en allemaal mooie visjes maken het erg interessant om zo'n 45 minuten onder water te leven! De duikmasters en instructors zijn ook heel aardig en gezellig en we gaan dan ook als een grote familie met elkaar om. Helaas heb ik mijn duikcursus wel doof moeten doormaken aangezien mijn oor na dag een al dicht zat en het water er niet meer uit kon. Gelukkig heeft een bezoekje aan de dokter me er weer bovenop geholpen en kan ik weer optimaal horen!

Naast het duiken hebben we met z'n allen erg genoten van de verschillende eettentjes en barretjes hier. En het af en toe een strandje bezoeken tussendoor, barbecuen en wandelen hebben mijn 11 dagen hier helemaal compleet gemaakt!
Er is hier een bar met een grote tuin waar de eigenaar al 15jaar in aan het bouwen is. Of eigenlijk mozaieken, met als resultaat een prachtige Gaudi/Alice in Wonderland achtige tuin. Verder is er een bar op een soort grote steiger waar iedereen van het eiland (van alle verschillende duikscholen) 's avonds altijd eindigt, dus nog meer gezelligheid.
En eergister zijn we met 3 boten van ons hostel naar een onbewoond eiland gegaan (The cays) waar we met onze eigen drankjes en eten een mooi feestje in het water hebben gebouwd! Pff wat wil een mens nog meer?

Het is nu wel echt tijd om dit eiland te verlaten, want erg goed voor de gezondheid is het niet, daarnaast ben ik lekgeprikt door Sand Flies dus slapen gaat ook niet bepaald makkelijk en gaat mijn portemonnee eraan hier! Bovendien ben ik erg benieuwd naar mijn volgende bestemming, Nicaragua, waar wat mooie hikes op me te wachten staan, wat leuke stadjes (Leon en Granada) een tripje naar een eiland (Isla de Ometepe) midden in een groot meer en wat dagen surfen! Dit moet ik wel in een vogelvlucht gaan doen wil ik ook nog tijd hebben om Costa Rica te zien, aangezien ik nog maar 3 weken heb hier en dus veel te lang op dit eiland ben gebleven. (Jeetje, luxeprobleem) Maar het allerbelangrijkst is, ik heb het nog helemaal naar mijn zin, ben nog helemaal heel en wil vooral nog niet naar huis!!! Dus ik ga weer even verder genieten en spreek jullie allemaal snel weer!

Xxxxxxxx

  • 25 Maart 2012 - 16:31

    David:

    Haha te gek! Mooi dat je het nog gaaf hebt daar.
    Ik moest even terugdenken aan the 3 great lies of Utila:
    1. I'll never drink again
    2. I'm catching the morning ferry
    3. I'm not doing any diving
    Ben benieuwd of je niet hetzelfde gaat hebben op Ometepe, ook een plek om rustig de tijd te vergeten...


  • 25 Maart 2012 - 16:44

    Wilmama:

    Wat leuk om een bericht achter te laten terwijl ik je nu spreek en zie op skype! xxxx Volgende vakantie samen duiken. :-)

  • 25 Maart 2012 - 16:44

    Wilmama:

    Wat leuk om een bericht achter te laten terwijl ik je nu spreek en zie op skype! xxxx Volgende vakantie samen duiken. :-)

  • 25 Maart 2012 - 16:59

    Kees:

    woow ik word bijna jaloers zo leuk klinken je verhalen. Mooie foto's ziet er erg gezellig uit daar. Ik hoop dat je goed van alles kunt genieten maar daar lijkt het wel op als ik je verhalen lees :)

  • 26 Maart 2012 - 06:48

    Frans:

    Weer een leuk verhaal Cleo. Genieten geblazen daar!

  • 26 Maart 2012 - 09:12

    Opa En Oma:

    Lieve Cleo
    Een avontuurlijk verhaal met veel nieuwe indrukken Veel succes op je verdere reis .Hier alles oke.We hebben prachtig weer LiefsXX

  • 26 Maart 2012 - 09:35

    Miep:

    Wow keess!!
    Wat supervet. Ik heb dat ook gehad, dat je op zo'n te chill eiland komt en je er veel te lang blijft eigenlijk haha.
    Heel veel plezier en je plannen voor Nicaragua klinken ook heel vet!!!
    XXXX

  • 26 Maart 2012 - 09:36

    Angele:

    Lieve Cleo,

    mooi die tempels en die spin.... brrrr....

    nog veel reisplezier en avonturen knuffel,

  • 26 Maart 2012 - 21:31

    Agnes:

    Klinkt echt super goed! Mooie foto's ook. Geniet er nog maar van de laatste drie weken! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cleo

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1884
Totaal aantal bezoekers 13161

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 26 April 2012

Reizen door Midden-Amerika

Landen bezocht: