Yes, ik ben er - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Cleo - WaarBenJij.nu Yes, ik ben er - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Cleo - WaarBenJij.nu

Yes, ik ben er

Door: Cleo

Blijf op de hoogte en volg Cleo

03 Februari 2012 | Guatemala, Antigua

Lieve allemaal!

Na een goede reis ben ik goed aangekomen in Antigua. Moest even wennen aan de douane in de US, waar ze het ¨verdacht¨ vonden dat ik voordat ik in de rij voor de paspoortcontrole stond te spelen met mijn mp3speler terwijl ik stond te wachten. Konden ze niet echt op prijs stellen.

Afijn, aangekomen in Guatemala city werd ik opgehaald door de pickupservice van de school. Rond 22.00 was ik in mijn gastgezin, waar ik warm werd ontvangen door ´mama´ Ana Morales! Een mooi huis en ik heb een grote kamer met 2persoonsbed!!! Op dit moment wonen er nog 3 andere jongens en een man, die allemaal Spaans leren of vrijwilligerswerk doen. Ik spreek nu nog Engels, maar de bedoeling is dat ik volgende week Spaans ga praten met mijn gastmoeder (zij kan trouwens geen woord Engels dus dat is alleen maar goed). Ze kookt heerlijk en tot nu toe heb ik elke keer nog wat anders gekregen. ´S middags lekker warm eten en ´s ochtends ook elke keer wat anders met een heerlijke verse fruitshake! Ja, daar zit ik zeker op mijn plekje!

Dan de stad: Antigua is een heerlijke stad. Het ligt heel mooi tussen de bergen en is heel kleurrijk omdat alle huisjes mooi geverfd zijn! Op dit moment is het aardig bewolkt, wat volgens de locals heel ongewoon is en zij vinden het dan ook heel koud haha (22graden ofzo..)

Mijn school is ook in een leuk rood gebouwtje met een tuin erbij. Het is 4 blokken van mijn gastgezin vandaan en een veilige rustige buurt om te lopen. Ik begin maandag met privélessen elke dag van 8.00 tot 12.00. Gister ben ik door een van de medewerkers (Carlos) daar door de stad rondgeleid. Hij heeft me alle ins en outs van Antigua verteld en me wat handige tips gegeven voor pinnen en alleen rondlopen etc. (Ik heb me trouwens nog helemaal niet onveilig gevoeld en kan al mijn spullen in mijn kamer laten en die op slot doen dus heb ook niks bij me op straat behalve mijn telefoon en wat geld). Het leuke was dat ik met Carlos al meteen Spaans ging praten en hij verbaasd was dat ik nog maar 3 maanden 1x per week Spaanse les had gehad in Nederland, wel kreeg hij punten aftrek omdat hij me 18 schatte haha! Mijn school start maandag en als ik zie hoe goed sommige studenten na 1 week al Spaans spreken denk ik dat dat wel goed gaat komen!

Dat over de school, nu nog even mijn eerste activiteiten en ontmoetingen! Ik ben er nog maar 1,5 dag maar heb het gevoel dat ik er al meer dan 3 dagen zit. Na de rondleiding van Carlos kwam ik Christel tegen (vrouw uit Nederland die ik ken en die hier woont). Zondag ga ik bij haar eten. Na de lunch bij mijn gastgezin ben ik meteen meegegaan op een mountainbike tour door de omgeving. Pff en dat heb ik geweten. De weg is niet zoals in Nederland en ook de heuvels vergen aardig wat spierkracht en conditie! Bovendien zijn de fietsen hier niet wat we in Nederland gewend zijn en veel te klein omdat de mensen hier ongeveer een kop kleiner zijn. Maar desalniettemin heb ik het gered om 9 dorpjes in de omgeving te zien en weer goed en wel terug te komen in Antigua. Heb meteen ook twee Belgische meisjes ontmoet die me mee hebben gevraagd naar het strand dit weekend. We gaan met een hele groep Nederlanders en Belgen en slapen in een hotelletje aan zee! Heerlijk! Gisteravond ben ik met twee huisgenoten naar de bar ¨porque no¨ geweest bij ons om de hoek! Ik ben nog nooit in zo´n kleine bar geweest met zo´n schattig zoldertje waar je knus kon zitten. Het was heel gezellig en heb weer allemaal mensen ontmoet. Het fijne is trouwens dat het al vroeg druk is omdat alles hier om 1.00 dichtgaat. Wat opzich niet heel erg is als ik straks elke dag lessen heb om 8.00! Verder ga ik zo met Sam naar de Gym, eens kijken of ik daar af en toe een beetje kan sporten!

Nou, ik moet maar weer eens naar mijn gastgezin, lekker lunchen! Volgende keer zal ik eens proberen wat foto´s te plaatsen!

Adios amigos!!!!!!!!

Ps ik heb hier een Guatemalteeks nummer, maar ik kan daarmee niet smsen naar Nederland of smsjes ontvangen. Dus dat kan je gewoon op mijn Nederlandse nummer doen. Al zal ik vooral reageren per mail want het is echt te duur om te smsen!

  • 03 Februari 2012 - 18:35

    Mala:

    Aah ik dacht echt net nog aan je en nu dit berichtje, leuk! Je bent precies op tijd weggegaan, hier is nu al het sneeuwdrama begonnen. Wel leuk ook :)
    Clemie het klinkt goed, enjoy! xxxxx

  • 03 Februari 2012 - 23:21

    Jan Michiel:

    Klinkt goed, het is hier nu -15 en er ligt een pak sneeuw! In Italië zou zo'n bar 'Perche no' heten. Veel plezier!

  • 04 Februari 2012 - 09:39

    Opa En Oma:

    Lieve Cleo
    Bedankt voor je leuke verslag.Het begin ziet er goed uit.Veel succes verder.Hier alles oke. XX Opa Oma

  • 04 Februari 2012 - 09:39

    Diantha:

    En waarom ook niet! Geniet ervan, het klinkt allemaal prima. Liefs!

  • 04 Februari 2012 - 10:34

    Wilma Peijster:

    Hé lieverd, ik zie het helemaal voor me! Wat een leuk begin van dit heerlijke avontuur!Wij ploeteren hier nog even door de sneeuw. Dikke kus.

  • 04 Februari 2012 - 12:22

    T&M:

    mooi begin. we blijven je met spanning volgen en we tellen nu al af....

  • 04 Februari 2012 - 13:14

    Hagar:

    cleee! klinkt echt heerlijk! ben benieuwd naar meer:)

  • 04 Februari 2012 - 22:28

    Miep:

    Kees!!
    Late reactie maar wat een heerlijk dat je eerste dagen zo chill waren en relaxt! Altijd fijn een goed begin van de reis.

    Heel veel plezier!! Geniet van het strand en het simpele leven daar!

    Dikke kus uit de sneeuw!X

  • 05 Februari 2012 - 11:43

    Floor:

    Leuk Cle!
    Fijn dat alles zo goed gaat:)
    xx

  • 05 Februari 2012 - 13:16

    Lieke:

    He cle! Ik wilde je nog smsen maar natuurlijk ben ik dat weer vergeten. Slecht! Fijn dat je het nu al zo naar je zin hebt. Ik zal je binnenkort wel even een mailtje sturen. kusje je zusje

  • 06 Februari 2012 - 10:56

    Roos:

    Heeej Cleo,

    Fijn dat je goed bent aangekomen!! Geniet ervan en succes met je lessen. Wij pakken de schaatsen er nog even bij :) Ik zal iedereen vanavond bij de vergadering vertellen dat je het goed naar je zin hebt!! Ben benieuwd naar al je verhalen!

    Liefs Roos

  • 06 Februari 2012 - 16:31

    Kip:

    Yesss cle!! Klinkt helemaal super, maar ik zie zo ongeveer groen van jaloezie!! Geniet ervan lieverd!! Dikke knuffel

  • 07 Februari 2012 - 07:03

    Margot:

    Hee lieve Cleo, wat leuk om je eerste berichtje te lezen!! Fijn dat het allemaal gied gaat, geniet van je reis!
    Xx

  • 08 Februari 2012 - 12:39

    Angèle:

    Je bent er nog maar net en al zoveel impressies. Dat belooft wat voor de komende weken. Niet in het Spaans gaan schrijven hoor!
    Veel plezier, liefs Angèle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cleo

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 13171

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 26 April 2012

Reizen door Midden-Amerika

Landen bezocht: